Wednesday, February 09, 2005

آغاز به كار دفاتر خدمات دولت الكترونيك ناجا در اصفهان

از جمله خدماتي كه در دفاتر خدمات دولت الكترونيك ناجا (پليس + 10 ) ارائه خواهد شد ، صدور و تعويض گواهينامه ، درخواست پروانه كسب ، تعويض و تمديد گواهينامه ، شماره‌گذاري خودرو ، صدور كارت معافيت از خدمت وظيفه عمومي ، صدور گواهي عدم خلافي خودرو و ... مي باشد كه در فاز نخست وظيفه صدور صورت وضعيت و برگه عدم خلافي خودرو ، صدور و تعويض گواهينامه و صدور و تعويض گذرنامه به اين دفاتر واگذارشده است . ( به نقل از اصفهان سايت )

Monday, February 07, 2005

درباره تبليغات اينترنتی :( قسمت پنجم )

وقتی شما يک سايت را اداره می کنيد که درآمد آن از راه جذب تبليغات می باشد ، برای شروع کار ، بايد وب سايت خود را در رسانه های مختلف از جمله : مجلات ، روزنامه ها ، سايتهای اينترنتی و در صورت امکان راديو وتلويزیون معرفی ( تبليغ ) کنيد . انتخاب اينکه در کدام يک از رسانه ها تبليغات صورت گيرد ، بستگی به چند فاکتور مهم دارد . يکی از اين فاکتور ها ، توان مالي مالک وب سايت می باشد .( در اين مرحله بايد قيمت تبليغات در رسانه های مختلف را بررسی کرد و مناسبترين گزينه را انتخاب کرد . متاسفانه در ايران تبليغات سايتهای خصوصی در صدا و سيما ممنوع است ، اما اين مسئله ممکن است در آينده حل شود) . فاکتور ديگر شناخت مخاطب وب سايت می باشد . ( بايد بررسی کرد که مخاطب وب سايت ما بيشتر چه رسانه هايی را می بيند و يا مطالعه می کند ) .زمان شروع تبليغات نيز بسيار مهم می باشد . ( برای وب سايتی که قصد شروع به کار دارد ، تعيين زمان مناسب جهت اعلام حضور ، و عدم تلاقی با مناسبتهايی که ممکن است استقبال از سايت را پايين آورد ، و يا بر عکس ، بسيار مهم است ) . اگر قصد داريد در سايتهای اينترنتی ديگری سايت خود را تبليغ کنيد ، امکان مبادله بنر ( banner exchange ) را بررسی کنيد . اين کار هزينه تبليغات شما را کاهش می دهد .

Thursday, February 03, 2005

درباره تبليغات اينترنتی :( قسمت چهارم )

يکی ديگر از مسايل مهم در بحث تبليغات اينترنتی ، طراحی کادر یا بنر است . بنرها بهتر است در سايزهای استاندارد توليد شوند تا در سايتهای ديگر نيز قابل استفاده باشند . در حال حاضر بنرهايي که با flash طراحی مي شوند ، طرفداران بيشتری نسبت به بنرهای ثابت وgifanimation دارند ، ضمن اينکه امکانات بهينه سازی حجم بنر نيز در flash بسيار موثر می باشند . همچنين می توان از نرم افزار swish برای طراحی سريع بنر استفاده کرد . اما مهمترين عامل در توليد بنر ، طراحی آن ( از نظر گرافيکی ) و متن نوشته شده روی بنر می باشد که به عقيده من متن بنر ، عامل مهمتری در جذب مشتری است . گاهی اوقات متن نوشته شده روی يک بنر ، آنچنان موثر است که 80 درصد از مشتريان را به کليک روی آن تشويق می کند . متاسفانه در ايران ، صاحبان صنايع و شرکتها که در واقع سفارش دهندگان اصلی تبليغات هستند ، حاضر به پرداخت هزينه جهت انجام کارهای تخصصی روی بنر نيستند . اغلب جملات روی بنرها کليشه ای و فاقد جدابيت لازم برای جلب نظر مشتری می باشد . يکی از مشتريان سابق سايت اصفهان بازار که یک شرکت کامپيوتری داشت ، اعلام کرده بود که به افرادی که از طريق اين بنر به سايتش وارد می شوند و در سايتش ثبت نام کنند ، هدايايي از قبيل اشتراک اينترنت و ماوس پد ( به قيد قرعه ) هديه می دهد . ( البته نمی دانم از اين ايده چقدر جواب گرفت ! ولی بطور کلی با اندکی صرف وقت و يا هزينه ، مي توان جملاتي جذاب و بنری موثر برای جلب نظر مخاطب ايجاد کرد.)

درباره تبليغات اينترنتی :( قسمت چهارم )

يکی ديگر از مسايل مهم در بحث تبليغات اينترنتی ، طراحی کادر یا بنر است . بنرها بهتر است در سايزهای استاندارد توليد شوند تا در سايتهای ديگر نيز قابل استفاده باشند . در حال حاضر بنرهايي که با flash طراحی مي شوند ، طرفداران بيشتری نسبت به بنرهای ثابت وgifanimation دارند ، ضمن اينکه امکانات بهينه سازی حجم بنر نيز در flash بسيار موثر می باشند . همچنين می توان از نرم افزار swish برای طراحی سريع بنر استفاده کرد . اما مهمترين عامل در توليد بنر ، طراحی آن ( از نظر گرافيکی ) و متن نوشته شده روی بنر می باشد که به عقيده من متن بنر ، عامل مهمتری در جذب مشتری است . گاهی اوقات متن نوشته شده روی يک بنر ، آنچنان موثر است که 80 درصد از مشتريان را به کليک روی آن تشويق می کند . متاسفانه در ايران ، صاحبان صنايع و شرکتها که در واقع سفارش دهندگان اصلی تبليغات هستند ، حاضر به پرداخت هزينه جهت انجام کارهای تخصصی روی بنر نيستند . اغلب جملات روی بنرها کليشه ای و فاقد جدابيت لازم برای جلب نظر مشتری می باشد . يکی از مشتريان سابق سايت اصفهان بازار که یک شرکت کامپيوتری داشت ، اعلام کرده بود که به افرادی که از طريق اين بنر به سايتش وارد می شوند و در سايتش ثبت نام کنند ، هدايايي از قبيل اشتراک اينترنت و ماوس پد ( به قيد قرعه ) هديه می دهد . ( البته نمی دانم از اين ايده چقدر جواب گرفت ! ولی بطور کلی با اندکی صرف وقت و يا هزينه ، مي توان جملاتي جذاب و بنری موثر برای جلب نظر مخاطب ايجاد کرد.)

Tuesday, February 01, 2005

پول الکترونیکی چه شد؟

وقتي همه حرفها بدون کارشناسي و تنها براي پز دادن و نشان دادن اينکه "ما خيلي فعال هستيم" زده مي شود و روي پروژه هاي آي تي کوچکترين کار کارشناسي و يا حتي يک مدل سازي کوچک هم انجام نمي شود ، نبايد بيش از اين از طرح به اصطلاح تکفا انتظار داشت . اصل خبر را در آي تي آنالايز بخوانيد .