Monday, November 21, 2005

گزارش آنکتاد از دسترسى مردم جهان بهICT


كنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (آنكتاد) در تازه‌ترين گزارش خود آخرين وضعيت ICT (تكنولوژى ارتباطات و اطلاعات) در كشورهاى مختلف جهان را منتشر كرده است.

براساس اين گزارش 250صفحه‌اى اختلاف ديجيتالى ميان كشورهاى توسعه يافته و در حال توسعه همچنان ادامه دارد و به‌رغم رشد قابل توجه كشورهاى كم‌بنيه و ضعيف از نظر اقتصادى شاخص‌هاى آنها همچنان فاصله عميقى با شاخص‌هاى كشورهاى پيشرفته نشان مى‌دهد.

اين گزارش همچنين با ارايه آمار‌هايى در زمينه استفاده مردم جهان از اينترنت تاكيد مى‌كند كه همچنان قيمت اينترنت يكى از بزرگ‌ترين معضلات توسعه‌اى در كشورهاى در حال توسعه محسوب مى‌شود و بر همين اساس همچنان بسيارى از مردم كشورهاى جهان قادر به استفاده از مزاياى اينترنت مانند تجارت الكترونيكى نيستند.

در اتحاديه اروپا حدود 89درصد تجارت به صورت آنلاين انجام مى‌گيرد و اين ميزان با سطح كشورهاى در حال توسعه فاصله بسيار دارد.

گزارش امسال آنكتاد از دو بخش اصلى تشكيل شده كه در فاصله چند روزه با اجلاس جامعه اطلاعاتى يك بخش مفصل نيز به اين موضوع و فعاليت‌هاى اين كشورها در اين زمينه اختصاص يافته است‌

متن کامل گزارش به نقل از آی تی ایران

Friday, November 11, 2005

افتتاح پروژه اولين مهدهای کودک الکترونيک


اولين پروژه مهدهای کودک الکترونيک امروز در اصفهان افتتاح شد . در اولين فاز از اين پروژه مهدهای کودک شهر اصفهان می توانند با عضو شدن در اين پروژه ، از سرويسها و خدمات مختلی از قبيل :
- ارائه اطلاعات کودکان به والدين
- استفاده از مشاورين روانشناسی بصورت آنلاين
- مشاهده برنامه های آموزشی ( برای کودکان و والدين )
- اطلاع از وضعيت پيشرفت کود ک و ...
استفاده کنند .
فاز اول اين پروژه با همکاری بهزيستی استان اصفهان و شرکت آفا ، انجام شده و فازهای 2 و 3 آن نيز در آينده افتتاح خواهد شد .
برای مشاهده اين پروژه سايت www.mahd.ir را مشاهد نماييد .
از طرف خودم به کليه دوستانم در شرکت آفا بخصوص آقای مهندس باطنی تبرک می گويم .