Monday, February 07, 2005

درباره تبليغات اينترنتی :( قسمت پنجم )

وقتی شما يک سايت را اداره می کنيد که درآمد آن از راه جذب تبليغات می باشد ، برای شروع کار ، بايد وب سايت خود را در رسانه های مختلف از جمله : مجلات ، روزنامه ها ، سايتهای اينترنتی و در صورت امکان راديو وتلويزیون معرفی ( تبليغ ) کنيد . انتخاب اينکه در کدام يک از رسانه ها تبليغات صورت گيرد ، بستگی به چند فاکتور مهم دارد . يکی از اين فاکتور ها ، توان مالي مالک وب سايت می باشد .( در اين مرحله بايد قيمت تبليغات در رسانه های مختلف را بررسی کرد و مناسبترين گزينه را انتخاب کرد . متاسفانه در ايران تبليغات سايتهای خصوصی در صدا و سيما ممنوع است ، اما اين مسئله ممکن است در آينده حل شود) . فاکتور ديگر شناخت مخاطب وب سايت می باشد . ( بايد بررسی کرد که مخاطب وب سايت ما بيشتر چه رسانه هايی را می بيند و يا مطالعه می کند ) .زمان شروع تبليغات نيز بسيار مهم می باشد . ( برای وب سايتی که قصد شروع به کار دارد ، تعيين زمان مناسب جهت اعلام حضور ، و عدم تلاقی با مناسبتهايی که ممکن است استقبال از سايت را پايين آورد ، و يا بر عکس ، بسيار مهم است ) . اگر قصد داريد در سايتهای اينترنتی ديگری سايت خود را تبليغ کنيد ، امکان مبادله بنر ( banner exchange ) را بررسی کنيد . اين کار هزينه تبليغات شما را کاهش می دهد .

No comments: