Thursday, February 03, 2005

درباره تبليغات اينترنتی :( قسمت چهارم )

يکی ديگر از مسايل مهم در بحث تبليغات اينترنتی ، طراحی کادر یا بنر است . بنرها بهتر است در سايزهای استاندارد توليد شوند تا در سايتهای ديگر نيز قابل استفاده باشند . در حال حاضر بنرهايي که با flash طراحی مي شوند ، طرفداران بيشتری نسبت به بنرهای ثابت وgifanimation دارند ، ضمن اينکه امکانات بهينه سازی حجم بنر نيز در flash بسيار موثر می باشند . همچنين می توان از نرم افزار swish برای طراحی سريع بنر استفاده کرد . اما مهمترين عامل در توليد بنر ، طراحی آن ( از نظر گرافيکی ) و متن نوشته شده روی بنر می باشد که به عقيده من متن بنر ، عامل مهمتری در جذب مشتری است . گاهی اوقات متن نوشته شده روی يک بنر ، آنچنان موثر است که 80 درصد از مشتريان را به کليک روی آن تشويق می کند . متاسفانه در ايران ، صاحبان صنايع و شرکتها که در واقع سفارش دهندگان اصلی تبليغات هستند ، حاضر به پرداخت هزينه جهت انجام کارهای تخصصی روی بنر نيستند . اغلب جملات روی بنرها کليشه ای و فاقد جدابيت لازم برای جلب نظر مشتری می باشد . يکی از مشتريان سابق سايت اصفهان بازار که یک شرکت کامپيوتری داشت ، اعلام کرده بود که به افرادی که از طريق اين بنر به سايتش وارد می شوند و در سايتش ثبت نام کنند ، هدايايي از قبيل اشتراک اينترنت و ماوس پد ( به قيد قرعه ) هديه می دهد . ( البته نمی دانم از اين ايده چقدر جواب گرفت ! ولی بطور کلی با اندکی صرف وقت و يا هزينه ، مي توان جملاتي جذاب و بنری موثر برای جلب نظر مخاطب ايجاد کرد.)

No comments: