Wednesday, April 08, 2009

توالت !!!


بر اساس آمارهاي سازمان جهاني توالت ، WTO يا World Toilet Organization ، هر شخص به طور متوسط در سال 2500 بار ، و در روز 6 تا 8 بار از دستشويي (توالت ) استفاده مي كند . ( البته در هر بار استفاده ، از سيفون ( فلاش ) استفاده نمي شود )
بعلاوه بر اساس آمارهاي سازمان ملل ( بخش تامين آب و بهداشت ) ، تقريبا 40 دصد از جمعيت جهان (يعني حدود دو و نيم ميليارد نفر) از دسترسي آسان به توالت رنج محرومند .
بر اساس نظر دكتر مارگارت چان ( مدير كل اين بخش ) ، عدم دسترسي به توالت در منازل ، ضربه جدي بر بهداشت و توسعه اجتماعي است . يك توالت در منزل ، خانواده را از بيماري دور مي كند ، هزينه هاي درماني را كاهش مي دهد و اتلاف وقت را در محل كار و مدرسه از بين مي برد .
استفاده از توالت در طول رخدادهاي تلويزيوني مراسم ها و برنامه هاي تجاري به اوج خود مي رسد .
از سال 2001 ، 19 نوامبر ، ( 28 آبان ) از سوي 17 انجمن در دنيا روز جهاني توالت ( World Toilet Day) ناميده شده است . روز جهاني توالت يك رخداد عمومي براي متخصصين ، دانشگاهيان ، طراحان و دوستداران محيط زيست و ... براي به اشتراك گذاشتن آخرين پيشرفتها در ساخت توالتهاي شهري و روستايي مي باشد .
سازمان جهاني توالت از هر شخص و كشور متبوعش خواسته است تا توالتهاي با كيفيت بالاتري ، با امكانات بيشتر براي خانمها ، تسهيلات وي‍ژه براي معلولان ، ناتوانان و زنان باردار و به طور كلي توالتهاي تميزتر و بيشتري براي همه افراد ايجاد كنند .
برگرفته شده از سايت : www.worldometers.info
نكات قابل توجه :
- توالتهاي جديد ساخته شده تا 20 در صد در مصرف آب صرفه جويي مي كنند و چنانچه از اين توالتها در سراسر دنيا استفاده شود ، مشكل آب و بحران كمبود آب در سراسر دنيا حل مي شود . ( حدود 20 ميليارد بار در هر روز سيفون توالتهاي سراسر دنيا كشيده مي شود ، در هر بار حداقل 5 ليتر آب مصرف مي شود و با صرفه جويي در آن روزانه 20 ميليارد ليتر آب صرفه جويي مي شود ،‌مي دانيد يعني چقدر پول ؟ )
- طراحان توالتهاي جديد به موفقيتهاي تجاري بزرگي در صادرات و فروش توالت رسيده اند ( قابل توجه آنهايي كه فقط چسبيده اند به آي تي !!! )
- شما مي توانيد در اقدامي خير خواهانه در سايت سازمان جهاني توالت ، يك عدد توالت به عنوان خيريه اهدا كنيد ( قيمت از 140 دلار شروع مي شود . )

No comments: