Thursday, September 09, 2010

Microsoft recommendation

در پروژه ای که روی آن کار می کنیم ، خطای عجیبی در صفحات ایجاد شده بود که ظاهرا مربوط به کامپوننت های Telerik بود و یک کد خطا تولید می کرد که رفتم توی گوگل سرچ کردم و دیدم توی فاروم Telerik  مطلب بلند بالایی در مورد آن هست و آخر دست هم شخصی که با این خطا مواجه شده ، نتونسته مشکلش را بعد از توصیه های مختلف ، حل کنه . بعد از یکی دو ساعت که به نتیجه ای نرسیدم به یکی از همکارانم گفتم و او هم نتونست حل کنه و خلاصه بعد از 7 - 8 ساعت ، به تیم لیدر گفتم و او هم نتونست کاری کنه ! و ارجاع داد به شخص دیگه ای که مشاور دات نت بود. و ...
خلاصه بعد از ساعتها مشکل حل شد که شاید خیلی مسخره باشد . همانطور که می دونید برای کامنت کردن در اچ تی ام ال از علامت 
< -- comment -- >
استفاده می شود که مایکروسافت توصیه کرده در مورد تگهایی که سمت سرور هستند ( مثل تمام ابزارهای ASP.Net  از جمله Asp:Button  و یا  asp:Panel  و ... ) از این علامتها برای کامنت کردن استفاده نکنید و با استفاده از آیکون کامنت ( واقع در نوار ابزار ویژال استودیو ) این کار را بکنید که باعث می شود ، عناصر اچ تی ام ال بصورت زیر کامنت شوند :
<% --  comment  -- %>
و مسئله از این قرار بود که یکی از همکاران در صفحه ای به روش قدیمی تگ سمت سروری را کامنت کرده بود  و خلاصه یک روز کاری ما را هدر داده بود ( البته تجربه جدیدی بود که توصیه -  recommendation - های  مایکروسافت را جدی بگیرم !!! ) 

No comments: