Tuesday, September 28, 2010

IETester

همیشه نگران این بودم که وب سایتهای طراحی شده ، در مرورگرهای مختلف چطوری دیده می شوند و نکنه صفحات یا کدهای جاوا اسکریپت به هم ریخته باشند . از شما چه پنهون یک بار که یک وب سایت برای ارسال اس ام اس نوشته بودم و تعداد کارکترهای اس ام اس را با یک دستور جاوااسکریپت چک می کردم ، یکهو دیدم صاحب سایت زنگ زد و گفت بدبخت شدم ، یک نفر ، یک کتاب را به جای متن یک اس ام اس کپی کرده و برنامه جاوا اسکریپت شما هم چک نکرده !!! بعد فهمیدم که این تابع در IE6  اجرا نمی شه و من فراموش کرده بودم که آن را با مرورگرهای مختلف چک کنم . برنامه IETester  به برنامه نویسان تحت وب کمک می کند تا وب سایت خود را قبل از انتشار در نسخه های مختلف IE  تست کنند و مشکلات احتمالی کدهای تحت کلاینت را ببینند. این برنامه را می توانید از وب سایت آن در آدرس زیر دانلود و نصب کنید و برنامه خود را قبل از آپلود تست کنید .

Wednesday, September 15, 2010

صد و یک مثال از LINQ

شاید شما قبلا این را دیده باشید ولی اگر تا کنون ندیده اید ، مثالهای بسیار خوبی دارد که ارزش مرور را دارند .

Thursday, September 09, 2010

Microsoft recommendation

در پروژه ای که روی آن کار می کنیم ، خطای عجیبی در صفحات ایجاد شده بود که ظاهرا مربوط به کامپوننت های Telerik بود و یک کد خطا تولید می کرد که رفتم توی گوگل سرچ کردم و دیدم توی فاروم Telerik  مطلب بلند بالایی در مورد آن هست و آخر دست هم شخصی که با این خطا مواجه شده ، نتونسته مشکلش را بعد از توصیه های مختلف ، حل کنه . بعد از یکی دو ساعت که به نتیجه ای نرسیدم به یکی از همکارانم گفتم و او هم نتونست حل کنه و خلاصه بعد از 7 - 8 ساعت ، به تیم لیدر گفتم و او هم نتونست کاری کنه ! و ارجاع داد به شخص دیگه ای که مشاور دات نت بود. و ...
خلاصه بعد از ساعتها مشکل حل شد که شاید خیلی مسخره باشد . همانطور که می دونید برای کامنت کردن در اچ تی ام ال از علامت 
< -- comment -- >
استفاده می شود که مایکروسافت توصیه کرده در مورد تگهایی که سمت سرور هستند ( مثل تمام ابزارهای ASP.Net  از جمله Asp:Button  و یا  asp:Panel  و ... ) از این علامتها برای کامنت کردن استفاده نکنید و با استفاده از آیکون کامنت ( واقع در نوار ابزار ویژال استودیو ) این کار را بکنید که باعث می شود ، عناصر اچ تی ام ال بصورت زیر کامنت شوند :
<% --  comment  -- %>
و مسئله از این قرار بود که یکی از همکاران در صفحه ای به روش قدیمی تگ سمت سروری را کامنت کرده بود  و خلاصه یک روز کاری ما را هدر داده بود ( البته تجربه جدیدی بود که توصیه -  recommendation - های  مایکروسافت را جدی بگیرم !!! ) 

Saturday, September 04, 2010

وبلاگی در مورد نکات و ترفندهای ویندوز

این وبلاگ نکات بسیار جالب و مفیدی در مورد ویندوزبه زبانی ساده و مختصر نوشته است . مطالعه آن را به همه توصیه می کنم .

Friday, September 03, 2010

کتابخانه تصاویر ویژوال استودیو 2010

ویژوال استودیو 2010 شامل کتابخانه ای از تصاویر ، آیکونها و انیمیشن می باشد که برای استفاده از آن باید فایل VS2010ImageLibrary.zip در مسیر زیر را باز کنید : 
 ..\Program Files\Microsoft Visual Studio 10.0\Common7\VS2010ImageLibrary\1033\.
نکات : 
1- فایل readme.htm در همین مسیر ، درباره نحوه استفاده از این تصاویر توضیحاتی را در بردارد.
2- نسخه EXPRESS ویژال استودیو این فایل را ندارد .